FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum - Problemer med at hoste!
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 DMT
 Teknisk Support
 Problemer med at hoste!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
/6

birthek
Bold-bestyrelsen



4125 Posts

Posted - 05 May 2004 :  23:41:33  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
hvis du har adresen til routeren ... skal du finde passwordet .. det står normalt i papirerne fra internetudbyderen, ellers har internetudbyderen adgang til det ...

derefter kan du fortsætte fra linket før...

adressen til routeren kan findes i din netværksopsætning og er normalt benævnt "gateway"

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

IstvaN
Oldboys VIP champ



1316 Posts

Posted - 05 May 2004 :  23:54:43  Show Profile  Visit IstvaN's Homepage  Send IstvaN an ICQ Message  Click to see IstvaN's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hvis du ikke kan finde din kode, så tror jeg at du skal prøve dette:
Username: "ingenting"
Password: admin
Og ikke admin/admin... bare et forslag..

Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk
Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil
Go to Top of Page

iballan
Grusbane fejeknægt

16 Posts

Posted - 09 May 2004 :  09:56:35  Show Profile  Visit iballan's Homepage  Send iballan an ICQ Message  Click to see iballan's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg forsøgte at søge på google med "linksys router passwords".
http://www.governmentsecurity.org/articles/DefaultLoginsandPasswordsforNetworkedDevices.php" target="_blank"> br / http://www.governmentsecurity.org/articles/DefaultLoginsandPasswordsforNetworkedDevices.php

Det er stadig lovligt selv at søge lidt......

Go to Top of Page

NorviG
Grusbane fejeknægt



16 Posts

Posted - 28 May 2004 :  18:03:42  Show Profile  Send NorviG an ICQ Message  Click to see NorviG's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hey alle sammen

Her kommer så mit første indlæg

Efter at have læst på de mange gode forslag til hvordan man fixer et "hosting" problem og prøvet dem igennem, fandt jeg ud af at endnu en mulighed er at man ikke har original spillet (lad os bare sige at min kammerat havede mistet sit originale men heldigvis havede fået brændt det ned på en skive)

Da jeg selv sidder bag en firewall som jeg ikke har mulighed for at styrre, måtte vi se om vi kunne fixe hans router. Vi satte alt op som anvist herinde, Dvs. åbnede diverse porte og slog XP firewall fra - vi fulgte iballan´s anvisninger og opsætning 3 virkede da også... dvs. spillet startede ikke men frøs lige så snart man skulle vælge controller.. vi satte en packet tracer på, og kunne se at min pc sendte pakker til hans router, men at hans router ikke sendte dem videre til hans pc... bare for at prøve en sidste mulighed, foreslog jeg ham at hente en ny ".exe & patch" uden at gøre det på EA´s officelle side... og vupti nu virker det hvergang.

dette er ikke skrevet for at hjælpe folk der ikke gider købe original spillet,da jeg er imod pirat kopiring. Og derfor vil jeg ikke smide link osv. ud til hvor man kan hente den ".exe & patch" der hjalp os.

Sagt med andre ord, hvis du ikke har det originale spil bliver det meget svært at "hoste" selvom alt er sat rigtigt op, og ikke mindst at update sin version af spillet til 1.1 på EA´s officielle side (også selv om at den skriver at der er ny patch og tilsynladende henter en)

Henrik Christensen - Newcastle - 3. Division
Go to Top of Page

IstvaN
Oldboys VIP champ



1316 Posts

Posted - 28 May 2004 :  18:20:12  Show Profile  Visit IstvaN's Homepage  Send IstvaN an ICQ Message  Click to see IstvaN's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Uncle Istvan

Status i anden div. (så vidt jeg ved)
Ajax - Kan ikke åbne sine porte i routeren (mangler hjælp). Kan dog spille over EA Online.
Valencia - Kan vistnok hoste, da han har gennemført flere kampe mod nogle der ikke kan.
Schalke - Kan vistnok hoste. Har dog ikke haft tid til at spille endnu ()()
Real Madrid - Jeg kan godt hoste
PSV Eindhoven - kan hverken hoste eller spiller over EA Online. Arbejder pt på løsning.
FC Porto - Den dreng har styr på det.
AB - Kan ikke hoste... læs hans post på side 1...
Aston Villa - kan godt hoste efter hjælp fra Iballan/Porto
Parma - kan vistnok ikke hoste. Kan vist heller ikke over EA-online.
Feyenoord - kan heller ikke hoste. Dog kan han sagtens over EA-online.
Newcastle - kan vistnok hoste, da han har gennemført kampe mod nogen der ikke kan hoste.
Frem - kan godt hoste.
Lyon - Jeg tror han kan hoste... Ikke sikker, men har ikke hørt andet. Har gennemført en kamp mod Ajax.
Boca Juniors - er uden internet pt.
Roma - Kan hoste efter hjælp fra Iballan

Dem der helt sikkert ikke kan hoste pt over direct IP er altså:
PSV, AJAX, AB, FEYENOORD og PARMA.


UPDATE: Parma og AB har fået styr på deres problemer, men til gengæld kan jeg selv - grundet nyt internet og en firewall som kun Novo Nordisk kan styre - ikke hoste. Præcis samme problem har PSV. Feyenoord og Ajax har også stadig problemer. Sjovt nok er det ens for alle at der er tale om hjemmearbejdspladser og folk der derfor ikke har adgang til deres router selv. Det eneste man kan gøre i den situation er at kontakte sin IT-afdeling i firmaet for hjælp! Altså 4 hold i 2. div Real Madrid, Ajax, Feyenoord og PSV.
Desuden kan det siges, at hvis man ikke har fået åbnet sine porte i router og diverse firewalls, så kan man heller ikke spille mod andre inde på EA Online der heller ikke har fået åbnet disse porte. Det betyder fx, at Daniel og jeg pt slet ikke kan spille mod hinanden...

Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk
Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil

Edited by - IstvaN on 31 May 2004 16:30:22
Go to Top of Page

iballan
Grusbane fejeknægt

16 Posts

Posted - 29 May 2004 :  21:46:08  Show Profile  Visit iballan's Homepage  Send iballan an ICQ Message  Click to see iballan's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by NorviG


Sagt med andre ord, hvis du ikke har det originale spil bliver det meget svært at "hoste" selvom alt er sat rigtigt op, og ikke mindst at update sin version af spillet til 1.1 på EA´s officielle side (også selv om at den skriver at der er ny patch og tilsynladende henter en)



Det er jeg nu ikke enig i. (og så lukker den diskution vist, da vi ikke skal diskutere piratkopiering)

Go to Top of Page

IstvaN
Oldboys VIP champ



1316 Posts

Posted - 13 Jun 2004 :  13:45:22  Show Profile  Visit IstvaN's Homepage  Send IstvaN an ICQ Message  Click to see IstvaN's MSN Messenger address  Reply with Quote

Yes... så lykkedes det sgu for mig at hoste... og fuck hvor fik Dalle smæk
Det jeg gjorde var at gå uden om routeren - altså direkte i ADSL modemmet. Følg den vejledning jeg fik her:
http://hardwareonline.dk/traad.asp?fID=16&tID=186749

Det virker ok. Havde dog lidt problemer med at den faldt ud efter ½ time, men efter at have rodet lidt yderligere lykkedes det
Jeg kan dog ikke komme på når der er andre på på netværket samtidig - og det er der desværre alt for ofte. Så er det tilbage til den gamle konfiguration igennem routeren hvis det er tilfældet (eller også kan man bare give sin lillebror et par dummeslag i nødsituationer ).

Igen kan jeg dog kun gentage at det nemmeste klart er at bede sit arbejde om passwordet til routeren så man bare kan forwarde de porte man har brug for. Kan varmt anbefale www.portforward.com.

Så skulle der ikke være flere undskyldninger i 2. div. Og husk - det er jo kun i enkelte tilfælde at man behøver at gå uden om routeren...

Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk
Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil
Go to Top of Page

IstvaN
Oldboys VIP champ



1316 Posts

Posted - 03 Aug 2004 :  14:34:23  Show Profile  Visit IstvaN's Homepage  Send IstvaN an ICQ Message  Click to see IstvaN's MSN Messenger address  Reply with Quote
For dem der ikke kan få åbnet deres porte i routeren er der her en vedledning i at gå på internettet direkte via modemmet (bemærk der må ikke være andre på netværket der bruger internettet!):

1. Tjek din IP (www.myip.dk) og skriv den ned !
2. Tag dit netværksstik ud af routeren og sæt det direkte i modemmet. Dit internet virker ikke nu!
3. Du går ind i kontrolpanelet og klikker på netværksforbindelse. Herinde har du en LAN forbindelse. Denne højreklikker du på og vælger egenskaber. Der vil der være en "Internet protokol". Den markerer du og trykker egenskaber igen.
4. Herinde skal du indtaste følgende info:

IP: (den IP du skrev ned før fra www.myip.dk. Fx 83.88.175.37)
Undernetmaske: (skriv noget med 255.xxx.xxx.xxx)
Standardgateway: (din IP minus 1 - Altså fx 83.88.175.36)
Foretrukken DNS-Server: 193.162.153.164
Alternativ DNS-Server: 194.239.134.83

Så burde det virke. De gange jeg har gjort det er forbindelsen røget efter ca 1 time (bare spil en for-sjov-kamp, da jeg faktisk tror det forkorter ventetiden!). Så begynd ikke på den rigtige fifakamp før I er sikre på at forbindelsen er helt stabil. Når forbindelsen ryger går du ind der hvor du indtastede IP osv og sætter det hele til automatisk. Så burde det virke 100% stabilt. Men husk du er den eneste der kan være på hjemme hos dig! Et lille tip kan være, at når du så har fået det til at fungere 100%, at du så lige går ind og aflæser hvilke informationer computeren har indtastet automatisk. Dette ses ved at højreklikke på dit netværksikon helt nede i højre hjørne af skærmen. Tryk på status og vælg understøttelse. Der kan du se dine nuværende info og disse kan så bruges til næste gang du skal på.

Skal måske lige tilføje at du bare skal sætte dit stik tilbage i routeren når du er færdig. Det tager måske lige noget tid inden det virker almindeligt igen derefter. Noget med at IP'en skal frigives tror jeg... Nok også derfor at den ryger af efter 1 time i starten...

Jeg vil meget gerne have feedback på denne løsningsmodel og høre om det kun er for mig det virker.

Bagdele ved det er at det tager lidt tid at sætte til og fra, og man er ikke beskyttet af sin routers firewall imens. Så skaf evt en anden firewall (zonealarm eller lignende). Til gengæld kan du nu hoste i fifa!

Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk
Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil

Edited by - IstvaN on 27 Aug 2004 23:48:59
Go to Top of Page

Chandler Bing
Grusbane fejeknægt

9 Posts

Posted - 05 Aug 2004 :  08:23:30  Show Profile  Visit Chandler Bing's Homepage  Send Chandler Bing an ICQ Message  Click to see Chandler Bing's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hej!

Jeg er helt ny og forsøgte at spille et par kampe i går aftes (hostede ikke). Det går også meget godt i de første par minutter af kampen, så fryser den på min skærm og hos hosten disconnecter den.

Jeg har ingen router koblet på min ADSL fra TDC - jeg har slået min Norton-firewall fra. Skal jeg også slå den interne XP-firewall fra? Kan det evt. løse det?

På forhånd tak fra en DMT'er på bufferlisten.............

EDIT: Ja, jeg har ikke en signatur, der er go' endnu.....tålmodighed....

Mikkel Kristensen

Team: ?

Creator of PESDanmark (www.pesdanmark.dk)

Edited by - Chandler Bing on 05 Aug 2004 08:24:43
Go to Top of Page

Canto
Fast mand på førsteholdet



300 Posts

Posted - 05 Aug 2004 :  09:24:34  Show Profile  Send Canto an ICQ Message  Reply with Quote

Heey Mikkel,

Ja du skal slå den interne firewall fra i XP

Hvorfor kører du både med Norton og XP firewall??

Frederik Jensen/Manchester City/1 Div.
Go to Top of Page

Chandler Bing
Grusbane fejeknægt

9 Posts

Posted - 05 Aug 2004 :  09:45:32  Show Profile  Visit Chandler Bing's Homepage  Send Chandler Bing an ICQ Message  Click to see Chandler Bing's MSN Messenger address  Reply with Quote
Tjaaaaaaa!

Den hersens Norton Internet Security-ting fulgte med min PC-Hjem, så derfor.....kan det være derfor, at den disconnecter?? (Håber jeg!)

Senere må jeg igang med at omkonfigurere mit PS2-joypad, som jeg kan se i en anden tråd, men ligenu gælder det om at få spillet nogle kampe!

Mikkel Kristensen

Team: ?

Creator of PESDanmark (www.pesdanmark.dk)
Go to Top of Page

Canto
Fast mand på førsteholdet



300 Posts

Posted - 05 Aug 2004 :  11:04:58  Show Profile  Send Canto an ICQ Message  Reply with Quote

Hvis du slår begge firewalls fra og alt andet (ICQ,MSN,Antivirus) så har du ihvertfald udelukket nogle problem stillinger og er sikker på den ikke lagger i spillet.

Så burde den ikke disconnecte! du har installeret spillefilen m.m ik'?

Hvordan er du koblet op til nettet? Modem?

Frederik Jensen/Manchester City/1 Div.
Go to Top of Page

Chandler Bing
Grusbane fejeknægt

9 Posts

Posted - 05 Aug 2004 :  11:22:55  Show Profile  Visit Chandler Bing's Homepage  Send Chandler Bing an ICQ Message  Click to see Chandler Bing's MSN Messenger address  Reply with Quote
Som nævnt længere oppe har jeg ADSL

Jo, jeg har hentet patch'en fra EA og spillefilen er jeg også ret sikker på er installeret korrekt. Ihvertfald har hvert hold en "vurdering" på 5 stjerner inden kampen går igang.....

Mikkel Kristensen

Team: ?

Creator of PESDanmark (www.pesdanmark.dk)
Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen



4125 Posts

Posted - 05 Aug 2004 :  13:56:59  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
hej Mikkel

det er en god idé at slå alle firewall/securityapplikationre fra når du spiller fifa. Alternativt at sikre at de omtalte "porte" er åbne for datakommunikation til din comp.

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

GoodPeace
Oldboys VIP champ



2638 Posts

Posted - 05 Aug 2004 :  16:59:55  Show Profile  Send GoodPeace an ICQ Message  Click to see GoodPeace's MSN Messenger address  Reply with Quote
winXP firewall'en er vist lidt besværlig at styre mht enkelte programmers adgang igennem, og hvis du alligevel har Norton, så er det nok bedst bare at slukke for winXP firewall'en helt.

Go to Top of Page
/6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000

(c) 1998-2006 DMT - Din IP er 13.59.234.226