FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum - repost: linietest
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 DMT
 Teknisk Support
 repost: linietest
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

GoodPeace
Oldboys VIP champ



2638 Posts

Posted - 27 Aug 2006 :  22:07:36  Show Profile  Send GoodPeace an ICQ Message  Click to see GoodPeace's MSN Messenger address  Reply with Quote
jeg poster lige den her igen uden alt den gamle diskussion i den gamle tråd:

Jeg ved ikke hvem der fandt den her, men jeg kan da kun opfordre folk med tvivlsomme linier til at tage den her test:

http://gamer.ubicom.com/benchmarks/benchmarks.html

- den kræver at du tillader activeX.

jeg får 4.2/5.0 uden linie-belastning og 2.6/5.0 med liniebelastning

Det første måltal skal for folk med en ok adsl linie helst ligge oppe omkring de 4 eller derover.

Det andet måltal er sådan set kun vigtigt at få højt op, hvis du evt deler din linie med andre, eller hvis du ikke lukker ting ned i baggrunden mens du spiller. Testen er lavet af et firma, der sælger routere, og de hævder at sælge routere, som kan sættes op til at op-prioritere spil-trafikken, så lillesøsters disney.com surfing bare bliver langsommere for hende, hvis du skal spille fifa!

Man kan selvfølgelig godt sige, at QoS tallet alligevel er vigtigt, for hvis man har et godt QoS tal, så vil ens spil ikke så let blive forstyrret af andre ting, der bruger nettet.

Testen er designet til at teste linien ud fra hvordan Quake 3 bruger linien til netspil, men mon ikke det grundlæggende er meget ala fifa's brug af linien....EA?

[update]
jeg har skrevet og spurgt EA om denne test er relevant for Fifa's brug af linien, og om der findes andre værktøjer, der kan teste mere specifikt ip<->ip - de svarede aldrig

JBN
Fast mand på førsteholdet

427 Posts

Posted - 28 Aug 2006 :  08:59:20  Show Profile  Click to see JBN's MSN Messenger address  Reply with Quote
jeg tror ikke man skal lægge så meget i resultatet for QoS, jeg har haft en del snakken frem og tilbage med med min inet-udbyder for ca. 1 år siden om netop denne test, da jeg på daværende tidspunkt var en del plaget af lag.

men selve connection testen skulle være god nok

det som min udbyder sagde mht. QoS var for det første kan man ikke regne 100% med en test fortaget på en server på den anden side af atlanten og for det andet så abonerede jeg ikke på QoS, som efter hans udsagn blev brugt til IP telefoni.

hvad der yderligere skete: min inet udbyder havde flere forskellige test der blev udført hvor jeg kørte testene og sendte screenshots af resultaterne tilbage til ham, og vi diskuterede en del frem og tilbage for stort set alle testene var fine, men enkelte personer klagede dog stadig over lag så jeg var temmelig frustreret, og kontaktede min udbyder gang på gang og det hjalp tilsyneladende for i dag kan jeg spille stort set de fleste kampe uden lag, dog kan det stadig drille lidt hos enkelte personer, jeg har så siden haft den samme IP adresse selvom den skulle være varierende.

jeg kan desværre ikke huske alle testene men TDC's var en af dem: http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/
og pingplotter en anden: http://www.download.dk/index.asp?Kat=network&subkat=finger&prog=13821&program=PingPlotter

Jeg får mellem 4,0 og 4,3 og på QoS mellem 1.3 og 1,7 alt efter hvad tid på dagen testen bliver udført på


Edited by - JBN on 28 Aug 2006 11:40:37
Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ



1145 Posts

Posted - 28 Aug 2006 :  17:08:07  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote


Mine resultater

Go to Top of Page

JBN
Fast mand på førsteholdet

427 Posts

Posted - 21 Sep 2006 :  10:44:18  Show Profile  Click to see JBN's MSN Messenger address  Reply with Quote
Opscore testen som Claus henviser til i sit indlæg er blevet fornyet!!!

Go to Top of Page

SebLeonhardt
Grusbane fejeknægt



35 Posts

Posted - 06 May 2007 :  09:27:08  Show Profile  Click to see SebLeonhardt's MSN Messenger address  Reply with Quote





Mine resultater.

Go to Top of Page

AaB-ern
Fast mand på førsteholdet



357 Posts

Posted - 06 May 2007 :  10:08:36  Show Profile  Click to see AaB-ern's MSN Messenger address  Reply with Quote
Denne side er sejere: http://www.speedtest.net/


Mit resultat fra speedtest.net:


TDC Resultat:

Download: 3843 Kbit/s
Upload: 500 Kbit/s





Strandfelta på EASO

Edited by - AaB-ern on 06 May 2007 10:10:27
Go to Top of Page

daugaard
Bold-bestyrelsen



1312 Posts

Posted - 06 May 2007 :  12:48:42  Show Profile  Visit daugaard's Homepage  Send daugaard an ICQ Message  Click to see daugaard's MSN Messenger address  Reply with Quote
nice... her er min...

Så den er fjong....

Go to Top of Page

Yasir
Fast mand på førsteholdet



256 Posts

Posted - 06 May 2007 :  16:28:52  Show Profile  Send Yasir an ICQ Message  Click to see Yasir's MSN Messenger address  Reply with Quote
[URL=http://www.speedtest.net][/URL]

Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ



1542 Posts

Posted - 06 May 2007 :  22:27:28  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address  Reply with Quote

Go to Top of Page

GoodPeace
Oldboys VIP champ



2638 Posts

Posted - 07 May 2007 :  01:27:26  Show Profile  Send GoodPeace an ICQ Message  Click to see GoodPeace's MSN Messenger address  Reply with Quote


den her nye er fin fin, men den særlige pointe ved den forrige, var at den testede hvor meget ens linie kunne klare, hvis der var en tung belastning ved siden af...

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000

(c) 1998-2006 DMT - Din IP er 18.227.24.209