FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum - Punkt G for eller imod
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 DMT
 DMT´ere imellem
 Punkt G for eller imod
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
/4

GoodPeace
Oldboys VIP champ



2638 Posts

Posted - 27 Feb 2006 :  14:22:59  Show Profile  Send GoodPeace an ICQ Message  Click to see GoodPeace's MSN Messenger address
Jeg mener også helt klart at skader fortsat skal udløse en skades-pause i en efterfølgende kamp. Det svarer helt bestemt til virkeligheden, dog med den tvist at vi skærer alle skader over en kam, og siger de varer kampen ud, og een efterfølgende kamp. I virkeligheden er der nogle skader, som varer 3 mdr og dermed 20 kampe, mens andre varer til dagen efter og dermed 0 kampe. Så fint kan vi ikke gøre det op i DMT, så en enkelt spilledags skades-pause er da det mest oplagte at vælge.






Go to Top of Page

GoodPeace
Oldboys VIP champ



2638 Posts

Posted - 27 Feb 2006 :  14:29:35  Show Profile  Send GoodPeace an ICQ Message  Click to see GoodPeace's MSN Messenger address
og så lige en gang til for prins Knud, hentet fra en tidligere debat om skades-pauser:

quote:
Originally posted by GoodPeace

hvis vi fjerner skader, så bør vi da også fjerne de gule/røde kort - ellers giver det jo ikke mening.

Da der netop er gule/røde kort med i spillet, så synes jeg ikke man kan sige, at nogen kan "groft udnytte skaderne". Skader er ikke noget man kan træne sig til at påføre andre (nogle vil nok spørge hvad fanden jeg så laver), da det er tilfældigt om der opstår en skade ved en kollision i spillet. Nu er det ikke fordi jeg er en del af udvikler-cannuck-teamet, at jeg siger det, men fordi jeg udleder det ud fra ai.ini filen, hvor der står:

// Chance of getting injured/winded in a collision
INJURY_PERCENTAGE = 15

// chance of getting winded vs getting injured  (100 means always winded 0 means always injured).
INJURY_CHANCE_OF_WINDING = 60

så vidt jeg kan gætte ud fra dette, er der således en skade/"mistet pust" i 15 ud af 100 kollisioner, og ud af disse 15, er det kun 6, der ender med en reel skade (injury).
(jeg vil tro "winded" skal forstås i betydningen: "miste pusten" - man ser nogle gange at en spiller står og hænger lidt og lunter stille afsted efter en tackling, men han er ikke skadet)

Da det således ikke en speciel slags tackling, som giver skader, så mener jeg ikke det giver mening at snakke om at man udnytter skaderne.

Man kan derimod træne sig til at lave tacklinger (glidende og skulder), som ikke giver kort, og måske endda ikke giver frispark. Dette er efter min opfattelse fuldt ud lige så fint og gyldigt som at træne hvad som helst andet i spillet.

Det er dog ikke altid at disse tacklinger lykkes, og man kan så ende med en masse gule og måske endda røde kort. Disse kort har en alvorlig betydning i DMT - og netop fordi vi spiller med karantæner, er det da kun logisk at vi også har skaderne med i spillet.


Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ



1542 Posts

Posted - 27 Feb 2006 :  14:30:19  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address
Well , mener jeg ikke det er

Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ



1542 Posts

Posted - 27 Feb 2006 :  14:33:29  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address
quote:
Originally posted by birthek

quote:
Originally posted by BL

Sjovt nok at vi ikke ser flere skadesmodstandere i denne post ,
men det understreger bare hvad jeg har sagt tidligere ;Jesper!

Mærk dig det



?

referere her til tidligere diskutioner dig og mig imellem om hvorvidt alle gav udtryk på forum om specefikke ting,eller ej.
Jeg mente at det ikke altid stemte overens og der var flere end man kunne tyde sig til på forum af en bestemt holding til en given sag.

Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen



4125 Posts

Posted - 27 Feb 2006 :  14:35:50  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address
... well posten har stået i 12 timer nu så måske lige tidligt nok at konkludere ...

derudover er den eneste måde at finde folks holdninger på, udover afstemninger, ved at skrive her ...

så lad det være en opfordring

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ



1542 Posts

Posted - 27 Feb 2006 :  14:41:06  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address
quote:
Originally posted by birthek

... well posten har stået i 12 timer nu så måske lige tidligt nok at konkludere ...

derudover er den eneste måde at finde folks holdninger på, udover afstemninger, ved at skrive her ...

så lad det være en opfordring




Jeg behøver ikke denne tråd som argumentation Jesper , det burde du iøvrigt også være klar over.

Du har mange gange givet udtryk for at stemningen var for skader , og man bla kunne aflæse det på forum

Dette har vist sig ikke at holde stik på nogen måde.


Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen



4125 Posts

Posted - 27 Feb 2006 :  14:43:01  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address
quote:
Originally posted by GoodPeace

og så lige en gang til for prins Knud, hentet fra en tidligere debat om skades-pauser:

quote:
Originally posted by GoodPeace

hvis vi fjerner skader, så bør vi da også fjerne de gule/røde kort - ellers giver det jo ikke mening.

Da der netop er gule/røde kort med i spillet, så synes jeg ikke man kan sige, at nogen kan "groft udnytte skaderne". Skader er ikke noget man kan træne sig til at påføre andre (nogle vil nok spørge hvad fanden jeg så laver), da det er tilfældigt om der opstår en skade ved en kollision i spillet. Nu er det ikke fordi jeg er en del af udvikler-cannuck-teamet, at jeg siger det, men fordi jeg udleder det ud fra ai.ini filen, hvor der står:

// Chance of getting injured/winded in a collision
INJURY_PERCENTAGE = 15

// chance of getting winded vs getting injured  (100 means always winded 0 means always injured).
INJURY_CHANCE_OF_WINDING = 60

så vidt jeg kan gætte ud fra dette, er der således en skade/"mistet pust" i 15 ud af 100 kollisioner, og ud af disse 15, er det kun 6, der ender med en reel skade (injury).
(jeg vil tro "winded" skal forstås i betydningen: "miste pusten" - man ser nogle gange at en spiller står og hænger lidt og lunter stille afsted efter en tackling, men han er ikke skadet)

Da det således ikke en speciel slags tackling, som giver skader, så mener jeg ikke det giver mening at snakke om at man udnytter skaderne.

Man kan derimod træne sig til at lave tacklinger (glidende og skulder), som ikke giver kort, og måske endda ikke giver frispark. Dette er efter min opfattelse fuldt ud lige så fint og gyldigt som at træne hvad som helst andet i spillet.

Det er dog ikke altid at disse tacklinger lykkes, og man kan så ende med en masse gule og måske endda røde kort. Disse kort har en alvorlig betydning i DMT - og netop fordi vi spiller med karantæner, er det da kun logisk at vi også har skaderne med i spillet.





i tillæg til den her kan jeg fortælle at vi havcde 18 skader i T1 ... heraf var der to spillere der blev skadet 2 gange ... det er altså ... ikke noget særligt voldsomt fænomen, men giver DMT et ekstra pift i den rigtige retning IMO

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ



1542 Posts

Posted - 27 Feb 2006 :  14:46:15  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address
quote:
Originally posted by birthek

quote:
Originally posted by GoodPeace

og så lige en gang til for prins Knud, hentet fra en tidligere debat om skades-pauser:

quote:
Originally posted by GoodPeace

hvis vi fjerner skader, så bør vi da også fjerne de gule/røde kort - ellers giver det jo ikke mening.

Da der netop er gule/røde kort med i spillet, så synes jeg ikke man kan sige, at nogen kan "groft udnytte skaderne". Skader er ikke noget man kan træne sig til at påføre andre (nogle vil nok spørge hvad fanden jeg så laver), da det er tilfældigt om der opstår en skade ved en kollision i spillet. Nu er det ikke fordi jeg er en del af udvikler-cannuck-teamet, at jeg siger det, men fordi jeg udleder det ud fra ai.ini filen, hvor der står:

// Chance of getting injured/winded in a collision
INJURY_PERCENTAGE = 15

// chance of getting winded vs getting injured  (100 means always winded 0 means always injured).
INJURY_CHANCE_OF_WINDING = 60

så vidt jeg kan gætte ud fra dette, er der således en skade/"mistet pust" i 15 ud af 100 kollisioner, og ud af disse 15, er det kun 6, der ender med en reel skade (injury).
(jeg vil tro "winded" skal forstås i betydningen: "miste pusten" - man ser nogle gange at en spiller står og hænger lidt og lunter stille afsted efter en tackling, men han er ikke skadet)

Da det således ikke en speciel slags tackling, som giver skader, så mener jeg ikke det giver mening at snakke om at man udnytter skaderne.

Man kan derimod træne sig til at lave tacklinger (glidende og skulder), som ikke giver kort, og måske endda ikke giver frispark. Dette er efter min opfattelse fuldt ud lige så fint og gyldigt som at træne hvad som helst andet i spillet.

Det er dog ikke altid at disse tacklinger lykkes, og man kan så ende med en masse gule og måske endda røde kort. Disse kort har en alvorlig betydning i DMT - og netop fordi vi spiller med karantæner, er det da kun logisk at vi også har skaderne med i spillet.





i tillæg til den her kan jeg fortælle at vi havcde 18 skader i T1 ... heraf var der to spillere der blev skadet 2 gange ... det er altså ... ikke noget særligt voldsomt fænomen, men giver DMT et ekstra pift i den rigtige retning IMO



well , hvis halvdelen af dmt er imod skader , er muligheden for en del skader ikke er blever rapporteret rimelig stor.


Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen



4125 Posts

Posted - 27 Feb 2006 :  14:50:48  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address
quote:
Originally posted by BL

quote:
Originally posted by birthek

... well posten har stået i 12 timer nu så måske lige tidligt nok at konkludere ...

derudover er den eneste måde at finde folks holdninger på, udover afstemninger, ved at skrive her ...

så lad det være en opfordring




Jeg behøver ikke denne tråd som argumentation Jesper , det burde du iøvrigt også være klar over.

Du har mange gange givet udtryk for at stemningen var for skader , og man bla kunne aflæse det på forum

Dette har vist sig ikke at holde stik på nogen måde.





og alternativet er

ingen debat

basisafstemninger om alle ledelsesbeslutninger

...tror bare vi holder fast i den nuværende model, hvor tingene ryger til afstemning, hvis der er en fornuftig del af DMTs medlemmer, der ønsker det ...

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ



1542 Posts

Posted - 27 Feb 2006 :  14:54:39  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address
Når jeg nu nævnte det var det bla fordi det var kommet mig for øre at man i ledelsen først havde vurderet at der ikke var den fornødne opbakning til en afstemning om skader eller ej


Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ



1542 Posts

Posted - 27 Feb 2006 :  14:56:54  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address
Altså ., havde det stået til Uffe" så havde der ingen afstemning været om EU i 92" For ifølge ham var der bred opbakning i befolkningen til den daværende traktat

Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen



4125 Posts

Posted - 27 Feb 2006 :  14:58:30  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address
jeg kan godt se hvordan det her kan misforstås...

quote:
Originally posted by birthek

well... vi tager en afstemning om skaderne inden t2 ... vi skal alligevel have en om ny spillefil, så det bliver en kombo ...




fra http://www.fifa-online.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3333&SearchTerms=skader

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

JBN
Fast mand på førsteholdet

427 Posts

Posted - 27 Feb 2006 :  15:00:54  Show Profile  Click to see JBN's MSN Messenger address
quote:
Originally posted by caleb22

skulle man så også ændre det(her tænker jeg især på uddeling af kort).




ØHH NEJ

Go to Top of Page

GoodPeace
Oldboys VIP champ



2638 Posts

Posted - 27 Feb 2006 :  15:50:54  Show Profile  Send GoodPeace an ICQ Message  Click to see GoodPeace's MSN Messenger address
quote:
Originally posted by BL

well , hvis halvdelen af dmt er imod skader , er muligheden for en del skader ikke er blever rapporteret rimelig stor.





- det må stå for din egen regning, at nogle DMT'ere skulle finde på at bryde reglerne, blot fordi de ikke synes om dem.

Jeg tror langt de fleste DMT'ere er ærlige nok til at sende skaden ind, selvom de ikke bryder sig om det.

Go to Top of Page

caleb22
Bold-bestyrelsen



2799 Posts

Posted - 27 Feb 2006 :  15:57:07  Show Profile  Visit caleb22's Homepage  Send caleb22 an ICQ Message  Click to see caleb22's MSN Messenger address
quote:
Originally posted by JBN

quote:
Originally posted by caleb22

skulle man så også ændre det(her tænker jeg især på uddeling af kort).




ØHH NEJ


Nej vel?
ellers kunne man fortsætte i alt evighed.



Go to Top of Page
/4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000

(c) 1998-2006 DMT - Din IP er 18.188.228.210