FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum - Nye forslag DMT
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 DMT
 Forslag til DMT
 Nye forslag DMT
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mbury
Stribemaskinefører



168 Posts

Posted - 27 Apr 2007 :  20:10:53  Show Profile  Visit mbury's Homepage  Click to see mbury's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg har prøver at samle alle de forslag jeg har, store som små, som evt kan diskuteres. Folk der ikke kan begrunde et nej bedes venligst holde sig væk. Giver man sin mening til kende skal der komme en begrundelse.


Forslag 1: Spillefiler
- Jeg synes at man fra hvert spil skal køre med samme turneringfil resten af spillet. Til FIFA 07 skulle man så have valgmuligheden for at tilføje enten Barca, Chelsea eller Man U-skills til sit hold. De tre hold ligner ikke hinanden i skills, de er de tre mest brugte og nogle af de bedste. Så kan hver spiller vælge hvilke skills han/hun vil bruge til sit hold. Til næste turnering er det måske Inter, Man U og Sevilla som er de tre bedste. Så bruger man de tre hold samlede holdskills og lader folk vælge hvilke skills de vil have på deres hold. Self skal målmanden have 99 i overall.

Forslag 2: Kampreferater
- Jeg synes det ville være fedt hvis folk lavede et kampreferat af hver kamp. På forsiden skulle der så oprettes en spalte med nyheder udelukkende til kampreferater. Fordi der spilles så utrolig mange kampe hver runde, kunne ledelsen vælge kampreferater fra gang til gang som de finder interessante og så smide dem op som nyheder

Forslag 3: Ladder
- Jeg synes overall-ladderen kun skal nulstilles efter hvert nyt udkommet FIFA-spil. Månedsladderen skal self. nulstilles hver måned og en vinder skal kåres. Det ser lidt ustabilt ud med norden i oktober og december?

Forslag 4: Ladder
- Jeg synes at reglen om 5 kampe mod hver modstander om ugen er dårlig. Jeg forstår godt intentionen som siger at man skal spille mod forskellige men den er formuleret forkert. reglen skulle f.eks. været at man max. må have 35% af sine kampe mod samme modstander.

Forslag 5: Turneringsstruktur
- Jeg synes man skal tilpasse turneringerne så de slutter på samme tid som et nyt spil udkommer. Man spiller ikke FIFA 07 hvis FIFA 08 er kommer på gaden. Hvis det nye spil f.ek.s udkommer 1. oktober, så skal man starte første turnering 14 dage senere, og tilpasse resten af sæsonen på forhånd. Sommerferien skal tælle med og skal folk ud at rejse må de lade vær' med at tilmelde sig.

Forslag 6: DMT Grand Final
- Under hver sæsonpause skal der opstå en DMT Grand Final. Jeg foreslår at BMT, Ligacup, Subcup, Superligaen, 1. division, 2. division - dvs. 6 deltagere - møder hinanden en gang hver og så spiller 1. og 2. finale om DMT TX Mesterskabet.

1) Skal der blødes op for reklamer?
---------------------------------------------------------------------
2) Skal præmier tilladelse?
---------------------------------------------------------------------
3) Turneringsstruktur. Skal DMT ændres væk fra det vi kender med 3 sæsoner af 12 uger hvor den sidste kan forkortes ned til 10 uger.?
---------------------------------------------------------------------
4) Skal man for fremtiden droppe at have to divisioner der
hedder A og B. Så hvis nu der kommer flere deltager i DMT, så i stedet for at lave en 2 division A og B, så laver man en 2 division og en 3 division?
---------------------------------------------------------------------
5) Skal DMT bringe internationale fifa nyheder på siden, som en fast del i DMT ?
---------------------------------------------------------------------
6) Skal playoff fjernes og erstattes med rent direkte op og nedryknings pladser (foreksempel 3)?
---------------------------------------------------------------------
7) Skal Kampreferater godkendes af modstanderen før de bliver smidt op?

Jeg har valgt at tage Oles spørgsmål med så vi kan få debatteret dem alle sammen samlet. Og jeg siger, DEBATTERE! meningen med indlægget er at få nogle forskellige holdninger, så nogle af forslagene evt., kan justeres lidt så der kan komme et flertal. Ja/nej+begrundelse!

Navn: Mikael Bondum - Nick: mbu - Hold: Bury - EASO: The Injurieer

birthek
Bold-bestyrelsen



4125 Posts

Posted - 27 Apr 2007 :  20:21:14  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by mbury

Jeg har prøver at samle alle de forslag jeg har, store som små, som evt kan diskuteres. Folk der ikke kan begrunde et nej bedes venligst holde sig væk. Giver man sin mening til kende skal der komme en begrundelse.


Forslag 1: Spillefiler
- Jeg synes at man fra hvert spil skal køre med samme turneringfil resten af spillet. Til FIFA 07 skulle man så have valgmuligheden for at tilføje enten Barca, Chelsea eller Man U-skills til sit hold. De tre hold ligner ikke hinanden i skills, de er de tre mest brugte og nogle af de bedste. Så kan hver spiller vælge hvilke skills han/hun vil bruge til sit hold. Til næste turnering er det måske Inter, Man U og Sevilla som er de tre bedste. Så bruger man de tre hold samlede holdskills og lader folk vælge hvilke skills de vil have på deres hold. Self skal målmanden have 99 i overall.



Arbejdet med at udarbejde en spillefil er kompliceret og tidskrævende. Den databasequery, der køres for at ensrette holdene tager ikke højde for forskellige indstillinger for forskellige hold, derfor vil det kræve en omprogrammering af toolet, som er mulig, men voldsomt tidskrævende, og tvivler på at nogen i DMT har ressourcerne til denne opgave pt.

quote:

Forslag 2: Kampreferater
- Jeg synes det ville være fedt hvis folk lavede et kampreferat af hver kamp. På forsiden skulle der så oprettes en spalte med nyheder udelukkende til kampreferater. Fordi der spilles så utrolig mange kampe hver runde, kunne ledelsen vælge kampreferater fra gang til gang som de finder interessante og så smide dem op som nyheder



Udmærket forslag, som tidligere kunne man udvælge kampe før runden starter med obligatorisk referat. Det kunne øge aktiviteten. Alternativt kan der udpeges en "forside editor" der påtager sig opgaven at sætte gang i de her ting.

quote:

Forslag 3: Ladder
- Jeg synes overall-ladderen kun skal nulstilles efter hvert nyt udkommet FIFA-spil. Månedsladderen skal self. nulstilles hver måned og en vinder skal kåres. Det ser lidt ustabilt ud med norden i oktober og december?



Enig ... den bør resettes hver måned for måned, og overall pr. spil

quote:

Forslag 4: Ladder
- Jeg synes at reglen om 5 kampe mod hver modstander om ugen er dårlig. Jeg forstår godt intentionen som siger at man skal spille mod forskellige men den er formuleret forkert. reglen skulle f.eks. været at man max. må have 35% af sine kampe mod samme modstander.



Reglen omkring 35% vil være for besværlig at administrere, men man kunne eventuelt ændre på antallet af kampe istedet

quote:

Forslag 5: Turneringsstruktur
- Jeg synes man skal tilpasse turneringerne så de slutter på samme tid som et nyt spil udkommer. Man spiller ikke FIFA 07 hvis FIFA 08 er kommer på gaden. Hvis det nye spil f.ek.s udkommer 1. oktober, så skal man starte første turnering 14 dage senere, og tilpasse resten af sæsonen på forhånd. Sommerferien skal tælle med og skal folk ud at rejse må de lade vær' med at tilmelde sig.



Tidligere erfaringer viser at det er 100% umuligt at afvikle en FIFA turnering over sommerferien. Folk dropper fra osv. En turnering tager mindst 10 uger, hertil kommer tid til oprykning/nedrykning, holdvalg, nye spillere, spillefil mv. (2-3-4 uger). Derfor er det meget svært at være klar 1/10 med den nuværende sæsonstruktur. Under alle omstændigheder kræver næsten hver eneste nye fifa version en del arbejde i databaserne på dmts site ... dette tager tid og plejer at passe rimeligt med at vi kan gå igang start november

quote:

Forslag 6: DMT Grand Final
- Under hver sæsonpause skal der opstå en DMT Grand Final. Jeg foreslår at BMT, Ligacup, Subcup, Superligaen, 1. division, 2. division - dvs. 6 deltagere - møder hinanden en gang hver og så spiller 1. og 2. finale om DMT TX Mesterskabet.



Udmærket idé ... er dog personligt fortaler for, at vi skifter til kortere turneringer, så sitet bliver mere fleksiblet ... eksempelvis ved at man kun spiller 1 kamp mod hver modstander i en sæson ...


Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

caleb22
Bold-bestyrelsen



2799 Posts

Posted - 27 Apr 2007 :  20:33:27  Show Profile  Visit caleb22's Homepage  Send caleb22 an ICQ Message  Click to see caleb22's MSN Messenger address  Reply with Quote
ladderen er resat da 2007 kom og anders har lavet et systemt så den skulle ændre sig hver måned.

mange gode forslag men som sødvandelig ingen frivillige hænder

Go to Top of Page

Tem
Klubmester og topscorer



613 Posts

Posted - 28 Apr 2007 :  09:51:53  Show Profile  Send Tem an ICQ Message  Click to see Tem's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hvilke punkter vil du gerne arbejde for og administrere, hvis det når så langt Mikael Du skal jo huske der ligger meget arbejde bag sådanne ændringer...


Edited by - Tem on 28 Apr 2007 10:39:11
Go to Top of Page

mbury
Stribemaskinefører



168 Posts

Posted - 28 Apr 2007 :  17:34:47  Show Profile  Visit mbury's Homepage  Click to see mbury's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg kan godt se der ligger meget arbejde i det. Jeg vidste ikke det tog så lang tid, men det er self fair nok når det er frivillige som gør arbejdet.

Tem: Jeg er selv begyndt at skrive referater af mine hjemmekampe i BMT og Division. Andet kan jeg ikke gøre. Jeg vil godt hjælpe med det tekniske i sæsonpauserne hvis der er brug for det. Hvis man fjerner play-off kampene vil sæsonpauserne evt. kunne gøres kortere.

Jesper: Ang. de 35 % så var det meningen at man kan spille så mange kampe mod den samme modstander så længe man har spillet - i dette eks. - 65 % mod andre. Tror ikke det vil være svært at implementere en oversigt i spillerprofilen hvor der står skrevet ved siden af den modstander man har mødt flest gange, hvor mange kampe i alt ud af hvor mange. så kan vi selv regne procenten ud. De 35% skulle så tælles i overall-liste, og ikke i måneds.

Ole: Problemet er at der ikke har været en leder som har skrevet hvem som vandt november, januar, februar, marts og s%#¤"!t april.

Navn: Mikael Bondum - Nick: mbu - Hold: Bury - EASO: The Injurieer

Edited by - mbury on 28 Apr 2007 17:37:40
Go to Top of Page

mbury
Stribemaskinefører



168 Posts

Posted - 29 Apr 2007 :  23:19:22  Show Profile  Visit mbury's Homepage  Click to see mbury's MSN Messenger address  Reply with Quote
HAHAHAHA r helt flad af grin . i har censureret ordnet : N A R

Navn: Mikael Bondum - Nick: mbu - Hold: Bury - EASO: The Injurieer
Go to Top of Page

daugaard
Bold-bestyrelsen



1312 Posts

Posted - 30 Apr 2007 :  13:55:09  Show Profile  Visit daugaard's Homepage  Send daugaard an ICQ Message  Click to see daugaard's MSN Messenger address  Reply with Quote
snart..... Ikke mere... hehe... Men der er noget kluder med det Bad Word filter... Så jeg har taget det af igen. Men generelt skal folk tænke sig mere om hvad de skriver istedet for at holde hoved under armen... Det handler om moral og etik i sidste ende.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000

(c) 1998-2006 DMT - Din IP er 3.133.128.39