FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum - Skal bygge ny PC søger råd til indkøb
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 DMT
 DMT´ere imellem
 Skal bygge ny PC søger råd til indkøb
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Totorules
Klubmester og topscorer



536 Posts

Posted - 21 Apr 2006 :  17:24:21  Show Profile  Send Totorules an ICQ Message  Reply with Quote
Hej gutter
Den gamle maskine står for skud og Jeg jager nettet tyndt pt for hardware. jeg må erkende Jeg er en del i tvivl og søger derfor gode råd fra hardcore byggere der ved hvad de snakker om. Budget er 10.000kr uden monitor. Jeg har følgende konfiguration i tankerne foreløbig men den ringer måske ikke helt eller hvad synes du der ved noget om dette.
Bundkort = Abit KN8-Ultra = 710 kr
Cpu = AMD Athlon 64X2 3800 retail = 2284kr
Ram = PC 3200 DDR SDRAM 2 X 1 GB = 1500 - 1800 kr
Harddiske = Hitachi deskstar T7K250 250 gb 2 stk = 1600 kr
Kabinet = Antec SLK 3800B = 855kr
Nvidia geforce 7900 GT = 2700 kr


God weekend

René Hansen - Karantæneramt DMT gamer - Smid bjerregård klanen ad helvede til så storheden kan ramme vestegnen igen.

birthek
Bold-bestyrelsen



4125 Posts

Posted - 21 Apr 2006 :  17:40:28  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Totorules

Hej gutter
Den gamle maskine står for skud og Jeg jager nettet tyndt pt for hardware. jeg må erkende Jeg er en del i tvivl og søger derfor gode råd fra hardcore byggere der ved hvad de snakker om. Budget er 10.000kr uden monitor. Jeg har følgende konfiguration i tankerne foreløbig men den ringer måske ikke helt eller hvad synes du der ved noget om dette.
Bundkort = Abit KN8-Ultra = 710 kr
Cpu = AMD Athlon 64X2 3800 retail = 2284kr
Ram = PC 3200 DDR SDRAM 2 X 1 GB = 1500 - 1800 kr
Harddiske = Hitachi deskstar T7K250 250 gb 2 stk = 1600 kr
Kabinet = Antec SLK 3800B = 855kr
Nvidia geforce 7900 GT = 2700 kr


God weekend



efter behov ... men det der kan være alvorlig overkill og spild af penge ... omvendt har du en maskine der er sikret et stykke tid fremad ...

kører selv amdxp3000+ / 1024 mb pc 3200 / vga Nvidia6600Ultra ... giver stadig god performance medmindre man maxer details osv. til det sygelige ... vil tro ovenståede kan købes for 3500 kr ... med hd og kabinet oveni er det 6000kr ...

men altså find dit behov ... hvis du skal lave psykovideokomprimering er det første sikkert en god idé ... eller spiller FPS i max. opløsning ... ellers vil jeg mene det er overkill...

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

Totorules
Klubmester og topscorer



536 Posts

Posted - 21 Apr 2006 :  18:01:46  Show Profile  Send Totorules an ICQ Message  Reply with Quote
Enig omkring det kunne være overkill men Jeg roder faktisk en del med store koncert filer og står foran 20 dv rå bånd der skal klippes til dvd film på sigt derfor kunne jeg godt bruge noget energi.

Derudover har jeg gerne mine maskiner i længere tid af gangen

René Hansen - Karantæneramt DMT gamer - Smid bjerregård klanen ad helvede til så storheden kan ramme vestegnen igen.
Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ



1145 Posts

Posted - 21 Apr 2006 :  19:05:36  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
Har du link til det hardware shop ?

Go to Top of Page

Esben Lauritsen
Fast mand på førsteholdet



372 Posts

Posted - 21 Apr 2006 :  19:16:12  Show Profile  Send Esben Lauritsen an ICQ Message  Click to see Esben Lauritsen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Sælger du din gamle computer? Hvis ja, kan du så ikke lige smede specifikationer på den?

Esben Lauritsen
Tidl. DMT-leder


Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ



1145 Posts

Posted - 21 Apr 2006 :  19:26:48  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
Angående Bundkort så ville jeg ha valgt dette her fremfo Abit KN8-Ultra .. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310299


Vil også påpeke at dette hovedkortet er utstyrt med Texas Instruments firewire-chip, noe som anbefales for maksimal kompabilitet med f.eks dv-kamera

Go to Top of Page

Totorules
Klubmester og topscorer



536 Posts

Posted - 21 Apr 2006 :  19:55:51  Show Profile  Send Totorules an ICQ Message  Reply with Quote
Hej Esben

Jeg regner ikke med at sælge den da den stadig er stor nok til min knægt kan få glæde af den til småspil de næste år


René Hansen - Karantæneramt DMT gamer - Smid bjerregård klanen ad helvede til så storheden kan ramme vestegnen igen.
Go to Top of Page

Flemming Jensen
Grusbane fejeknægt



20 Posts

Posted - 25 Apr 2006 :  11:51:11  Show Profile  Click to see Flemming Jensen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg har en konfiguration noget nær den du selv foreslår der. CPU'en er i sig selv fantastisk til noget nær alle opgaver.. games, videoredigering/encoding osv osv. Hvis dit budget hedder omkring 10k mener jeg ikke det kan kaldes overkill.. Jo, selvfølgelig hvis maskinen udelukkende skal bruges til Fifa 06 :). Husk at tage i betragtning at denne maskine så vil være fuldt ud kompatibel med Windows Vista og alle de funktioner det vil tilbyde, når vi engang får det at se / udgivet.

Go to Top of Page

AaBManden
Fast mand på førsteholdet



296 Posts

Posted - 25 Apr 2006 :  15:56:01  Show Profile  Click to see AaBManden's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Totorules

Hej gutter
Den gamle maskine står for skud og Jeg jager nettet tyndt pt for hardware. jeg må erkende Jeg er en del i tvivl og søger derfor gode råd fra hardcore byggere der ved hvad de snakker om. Budget er 10.000kr uden monitor. Jeg har følgende konfiguration i tankerne foreløbig men den ringer måske ikke helt eller hvad synes du der ved noget om dette.
Bundkort = Abit KN8-Ultra = 710 kr
Cpu = AMD Athlon 64X2 3800 retail = 2284kr
Ram = PC 3200 DDR SDRAM 2 X 1 GB = 1500 - 1800 kr
Harddiske = Hitachi deskstar T7K250 250 gb 2 stk = 1600 kr
Kabinet = Antec SLK 3800B = 855kr
Nvidia geforce 7900 GT = 2700 kr


God weekend




drop Nvidia og download det fra nettet


Ingen Kode-Ole - Ingen DMT

Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ



1145 Posts

Posted - 25 Apr 2006 :  16:04:25  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
En maskine der kører XP idag vil ha ingen problemer med at køre Hasta la Vista. Det sa min mor.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000

(c) 1998-2006 DMT - Din IP er 13.59.154.190